Nem vagyok művész, de az nagyon!

Ezt ma hallottam a TV-ben. Figyelj!

Valie Export fotómontázsai a nő társadalomban való szerepéről elmélkedik.

valie_export

A műsorvezető csaj, vagy ki? Meg ezt mondta: “Ez Valie Export osztrák képzőművésznek a munkái. Itt, ami leginkább az ember eszébe jut először, hogy a női identitás és az urbánus lét közötti játék az, amit talán felfedez az ember ezek előtt a munkák előtt.”

Nos, ha valaki netán nem értené, lefordítom:

Hát kérem, attól tartok, hogy fingom sincs arról, hogy miket beszélek.

u.i.:Nem vagyok művész,de  szerintem meg ahhoz, hogy ezeket az alkotókat megértsük, vagy 194-es iq kell vagy némi lsd, whisky, kokain és egy kis pakisztáni büdös cinyó.

6 thoughts on “Nem vagyok művész, de az nagyon!

  1. Én úgy örülnék, ha a művészet nem belemagyarázás lenne, hanem egy belső folyamat, gondolat, érzelem lecsapódása, majd annak a felszínre buggyanása.

  2. Pedig a művészet fogalmát pontosan így lehetne meghatározni. “Egy belső folyamat, gondolat…” Rondán fogalmazva az önkifejező magatartás hiteles gyakorlása. Persze nem várható el egy betrippezett embertől, hogy érthetően nyilatkozzon arról, hogy mit ábrázol a tegnap este vászonra hányt képzelgés, de azt igen is elvárom, sőt, követelem, hogy merjünk “buták” lenni egy-egy olyan képnél, ahol láthatóan a józan ész jelenlétét még molekuláris szinten sem lehet kimutatni.

    1. Nem feltétlenül kell elsőre megérteni és az sem biztos, hogy van rá jó válasz, hogy egyáltalán mi az üzenete. A szemlélő végülis szubjektíven dolgozza fel a művet. Tehát a legfontosabb kérdés talán az, hogy Benned mi születik meg nem pedig az, hogy mit akart az alkotó.

      1. Tulajdonképpen még egyet is értenék veled, ha nem lenne címe a mesterműnek. Ha címmel ruházunk fel valamit, akkor irányt mutatunk, sőt, még a megoldást is tálcán kínáljuk fel ezzel a húzásunkkal. Ha cím nélküli produkciót tálalsz, és az mondjuk valamiért nem teljesen világos, akkor egy rohadt szavam sem lehet, hiszen magamra hagytál, én meg majd belemagyarázok valamit.
        Egyszer láttam egy olyan képet, hogy… Na mindegy, szerintem a szerző rommá szívta magát. A jelenet: Néhány háromszög, meg kocka összeborogatva egymásra, míg hegyet nem alkot, a tetején egy hangya. A kép címe: A kör nélküli világ tetején. Aztán ez a balfasz, 20percen keresztül ripacskodva megmagyarázta, hogy mitől is olyan összetett ez a felvétel.
        Egy kép legyen tónusgazdag, az üzenete meg világos és érthető. Régebben valahogy sokkal toleránsabban fogadtam el a másságot. Úgy látszik öregszem…

  3. Mindenesetre figyelemfelkeltő a kép, még ha nem is közérthető az üzenet. a kompozíció valahogy egyensúlyban van és érdekes ahogy a női arcot ilyen formákkal egészíti ki.

    Egyébként én is jobb szeretem az egyszerűséget, nem azt, ha a számba adják a dolgot, de a letisztultságot.

    1. Hát igen, a kompozíció az teljesen rendben van, de ezzel szemben az intellektuális adatbázisomban nincs elegendő hely az ilyen és ehhez hasonlatos üzenetközvetítésnek.
      Tudom, hogy ez az én szégyenem, és ennek tudatában minden ezzel kapcsolatos következményt vállalok.

Örülnék, ha leírnád a véleményed.

